Met ontspanning en plezier hardlopen

Ontdek het hardlopen vanuit rust en balans

Samen in een groep ontspannen hardlopen in de Groenzoom en bij de Rotte

Hoe zou het voor je zijn om tijdens het hardlopen de tijd en afstand naar de achtergrond te verschuiven en de focus meer te leggen op de rust en ontspanning in jezelf? Zodat je volop kunt genieten van het lopen en van de prachtige natuur om je heen? Bij het ‘Ontspannen hardlopen’ leer je hoe je door diverse adem- en ontspanningsoefeningen tijdens het hardlopen (en ook in de andere situaties) je adem als tool kunt gebruiken om rustiger en dieper te ademen en hoe je je lichaam meer kunt ontspannen. Ook staan we stil bij jouw mindset en de kracht van positieve gedachtes, welke een belangrijk onderdeel vormen voor een fijne en ontspannen ervaring van het lopen.

Ben jij iemand die?

Graag zijn of haar conditie en uithoudingsvermogen wilt opbouwen en/of verbeteren?

Dit het liefst samen in een groep en/of met een trainer doet?

Merkt dat je tijdens het lopen veelal druk bent met allerlei gedachtes in je hoofd? En het lastig vindt om in het hier en nu te blijven en contact met je lichaam en ademhaling te houden?

Met regelmaat last heeft van een onrustige of oppervlakkige ademhaling tijdens het hardlopen, welke voelbaar is op je borst?

Het presteren of het ‘moeten’ verbeteren van een tijd of afstand wilt loslaten en/of daar een betere balans in wilt vinden?

Voel je dat dit klopt voor je? Dan past ‘Ontspannen hardlopen’ bij jou

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe je je adem als tool kunt inzetten voor een rustigere en diepere ademhaling.

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Je ontdekt hoe je met de kracht van positieve gedachten een fijne en stimulerende mindset kunt creëren tijdens het lopen.

R

Stress- en spanningsklachten verminderen of verdwijnen, daardoor is er minder kans op blessures.

R

De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.

R

En doordat je samen met een ervaren trainster en/of in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe je je adem als tool kunt inzetten voor een rustigere en diepere ademhaling.

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Je ontdekt hoe je met de kracht van positieve gedachten een fijne en stimulerende mindset kunt creëren tijdens het lopen.

R

Stress- en spanningsklachten verminderen of verdwijnen, daardoor is er minder kans op blessures.

R

De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.

R

En doordat je samen met een ervaren trainster en/of in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Dit levert het jou op

R

Jouw conditie en uithoudingsvermogen verbeteren, je voelt je fitter en energieker.

R

Je ontdekt hoe je je adem als tool kunt inzetten voor een rustigere en diepere ademhaling. Daardoor verbetert de zuurstofvoorziening van je spieren en je lichaam, hetgeen automatisch ook een positief effect op jouw uithoudingsvermogen. 

R

Meer rust in je hoofd, doordat je bewust contact maakt met je lichaam en gevoel.

R

Je ontdekt hoe je met de kracht van positieve gedachten een fijne en stimulerende mindset kunt creëren tijdens het lopen.

R

Stress- en spanningsklachten in je lichaam verminderen of verdwijnen, daardoor is er minder kans op blessures. 

R

De trainingen vinden plaats in prachtige natuurgebieden, zodat kun je optimaal kunt genieten van het lopen, de fluitende vogels en al het andere moois dat de natuur te bieden heeft.

R

En doordat je samen met een ervaren trainster en in een groep loopt, heb je niet het gevoel dat je het alleen doet. Samen hardlopen werkt motiverend en stimulerend!

Ervaringen

Ik ben heel blij dat het ‘ontspannen hardlopen’ op mijn pad is gekomen. Buiten zijn, actief sporten en daarnaast de focus op je ademhaling, is wat mij betreft een top-combi. Door de trainingen is m’n conditie verbeterd en daarnaast merk ik dat de ontspannen mindset door werkt op andere gebieden. Ook heb ik nu regelmatig zin om zelf een stuk met deze ontspannen mindset hard te lopen. Het is mooi om te zien met hoeveel bevlogenheid, plezier en professionaliteit Linda de lessen geeft. Zij draagt zelf echt uit, wat ze ons wil leren. Ik vind dat inspirerend!

Marjan Sonneveld

Hardlopen gaat bij mij pas goed na een half uur worstelen met mijn kortademigheid. Toen kwam ik bij Linda terecht via een advertentie in de week-aan-weekkrant en bij haar heb ik geleerd dat je ontspannend kunt hardlopen. Hardlopen gaat me makkelijker af nu ik mijn ademhaling goed beheerst. Ook wordt aandacht gegeven aan mentale gemoedsrust en lichamelijke conditie. De lessen duren één uur maar gevoelsmatig duurt het langer omdat het zo gevarieerd, ongedwongen is en toch weer ontspannend bewegen. De trainingen gaan door natuurgebieden en géén parcours is hetzelfde, kortom: ik heb mijn loopgroep gevonden!

Jeunly Chin

Na een paar jaar zelf te hebben hardgelopen, vond ik het tijd voor een hardloopcursus om een goede basiskennis van hardlopen te krijgen. De cursus ontspannen hardlopen van Linda sprak me erg aan. Tijdens de cursus heb ik veel geleerd over de looptechniek tijdens het hardlopen. Ook de ademoefeningen om bewust te worden van hoe je je voelt tijdens en rond het hardlopen, waren nuttig. De wekelijkse lessen, na de cursus, waren goed om dit alles bij te houden. Verder weet Linda een heel ontspannen sfeer te creëren tijdens de training en is ze creatief in de invulling van de oefeningen.

Friso Woudstra

Ontspannen hardlopen is het hardlopen ervaren met een:

Glimlach op je gezicht

Rustige, diepe ademhaling

Ontspannen lichaamshouding

Krachtige verbinding met jezelf en je lichaam

Positieve, stimulerende mindset

Prachtige, natuurrijke omgeving om je heen

Het aanbod

10-weekse Starterscursus
(in 10 weken naar 5 á 6 kilometer aaneensluitend hardlopen)

Wil jij op een rustige en ontspannen manier jouw conditie (weer) opbouwen? Hou je van hardlopen, maar lukt het jou niet om de motivatie te vinden om dit alleen op te pakken? En merk je dat je tijdens het lopen geregeld last hebt van een oppervlakkige ademhaling? Dan sluit de 10-weekse starterscursus ‘Ontspannen hardlopen’ goed bij jou aan. 

In de cursus leer je om zo ontspannen mogelijk toe te werken naar 4 tot 6 kilometer aaneensluitend hardlopen. Tijdens de trainingen ligt voornamelijk de aandacht op om uit je hoofd te komen en contact te maken met je lichaam en ademhaling. We wisselen het hardlopen tussendoor af met wandelen en ontspannings- en ademoefeningen, zodat je meer landt in het hier en nu, rustiger leert te ademen en je lichaam en spieren ontspannen. Elke week staat er een ander thema centraal, denk hierbij aan:

  • Het ontspannen van je schouders, nek en borstgebied
  • Het lopen vanuit je core / bekkengebied
  • Houding van je lichaam tijdens het lopen
  • Landing en afzetten van je voeten; hoe kun je sneller worden door je voetlanding en het afzetten te veranderen?
  • Ontspannen buikademhaling & voordelen van het ademen door de neus en/of mond
  • Hoe kun je meer zelfvertrouwen en rust in jezelf activeren tijdens het lopen, ook als het even tegenzit?
  • Spelen met aandacht & zintuigen (op je adem, lichaam, een andere loper of de omgeving)

Zeker wanneer je op dit moment last hebt van stress, een burn-out of andere mentale of fysieke klachten, ondersteunt deze cursus jou om weer de rust in jezelf te vinden en het hardlopen met meer plezier en balans te ervaren.

Start: zondag 12 februari 2023

}

9.30 – 10.30 uur

Even weken:  De Rotte
(startlocatie: Outdoor Valley, Hoeksekade 141 in Bergschenhoek)

Oneven weken: De Groenzoom
(startlocatie: Lekplantsoen in Berkel en Rodenrijs) 

Kennismaken kan op:
Zondagochtend 5 februari 
Dinsdagavond 7 februari

Investering in jezelf
Proefles: gratis
10-weekse cursus: 159 euro

In de cursus zit inbegrepen:

Adem- en ontspanningsoefeningen op audio formaat

Persoonlijk hardloopschema op maat
Toegang tot een online omgeving met video’s, tips en tools om tijdens het hardlopen meer rust, plezier en ontspanning te ervaren. 

Gratis kennismaken kan op zondagochtend 5 februari of dinsdagavond 7 februari.

Je kunt je aanmelden voor de 10-weekse cursus door hieronder op de groene button ‘Aanmelden’ te klikken.

Aanmelden 10-weekse starterscursus

Aanmelden proefles (kies jouw datum)

10-weekse Starterscursus
(in 10 weken naar 5 á 6 kilometer aaneensluitend hardlopen)

Wil jij op een rustige en ontspannen manier jouw conditie weer opbouwen? Hou je van hardlopen, maar lukt het jou niet om de motivatie te vinden om dit alleen op te pakken? En merk je dat je tijdens het lopen geregeld last hebt van een oppervlakkige ademhaling? Dan sluit de 10-weekse starterscursus ‘Ontspannen hardlopen’ goed bij jou aan. 

In de cursus leer je om zo ontspannen mogelijk toe te werken naar 4 tot 6 kilometer aaneensluitend hardlopen. Tijdens de trainingen ligt voornamelijk de aandacht op om uit je hoofd te komen en contact te maken met je lichaam en ademhaling. We wisselen het hardlopen tussendoor af met wandelen en ontspannings- en ademoefeningen, zodat je meer landt in het hier en nu, rustiger leert te ademen en je lichaam en spieren ontspannen. Elke week staat er een ander thema centraal, denk hierbij aan:

  • Het ontspannen van je schouders, nek en borstgebied
  • Het lopen vanuit je core / bekkengebied
  • Houding van je lichaam tijdens het lopen
  • Landing en afzetten van je voeten; hoe kun je sneller worden door je voetlanding en het afzetten te veranderen?
  • Ontspannen buikademhaling & voordelen van het ademen door de neus en/of mond
  • Hoe kun je meer zelfvertrouwen en rust in jezelf activeren tijdens het lopen, ook als het even tegenzit?
  • Spelen met aandacht & zintuigen (op je adem, lichaam, een andere loper of de omgeving)

Zeker wanneer je op dit moment last hebt van stress, een burn-out of andere mentale of fysieke klachten, ondersteunt deze cursus jou om weer de rust in jezelf te vinden en het hardlopen met meer plezier en balans te ervaren.

Start: zondag 12 februari 2023

}

9.30 – 10.30 uur

Even weken:  De Rotte
(startlocatie: Outdoor Valley, Hoeksekade 141 in Bergschenhoek)

Oneven weken: De Groenzoom
(startlocatie: Lekplantsoen in Berkel en Rodenrijs) 

Kennismaken kan op:
Zondagochtend 5 februari
Dinsdagavond 7 februari

Investering in jezelf
Proefles: gratis
10-weekse cursus: 159 euro

In de cursus zit inbegrepen:

Adem- en ontspanningsoefeningen op audio formaat

Persoonlijk hardloopschema op maat
Toegang tot een online omgeving met video’s, tips en tools om tijdens het hardlopen meer rust, plezier en ontspanning te ervaren. 

Gratis kennismaken kan op zondagochtend 5 februari of dinsdagavond 7 februari.

Je kunt je aanmelden voor de 10-weekse cursus door hieronder op de groene button ‘Aanmelden’ te klikken.

Aanmelden 10-weekse starterscursus

Aanmelden proefles (kies jouw datum)